úterý 10. listopadu 2009

Muntons Lager

Pro další várku jsem se rozhodl zužitkovat plechovku Muntons Lager z nejnižší třídy. Proto jsem zvolil nižší ředění, pouze do 15 litrů s přídavkem 0,5kg prémiové maltózy a 0,5kg dextrózy. Především jsem ale nepoužil přiložené kvasinky, ale zrecykloval jsem kvasinky W-34/70 z předešlé várky Jantarového ležáku. V podstatě jsem je pouze vybral ze spodku fermentační nádoby, propláchl vodou a uložil do lednice. V momentě když jsem měl připravenou novou várku, tak jsem do převařené vody dal 2 lžíce dextózy a přimíchal cca 5 lžic usazených a slitých kvasnic. Nechal jsem je v teple cca 45 minut rozeběhnout, což bylo evidentní, jak ucházel vzduch ze zavařovačky. Nakonec jsem to přimíchal do mladiny a tu následně uložil do fermenťáku nastaveného na 12,5-13°C. Z diskuzí tuším, že při použití recyklovaných kvasnic bývá fermentace rychlejší, tak musím sledovat co se bude dít, abych včas stáhnul deku.
15.11. deku jsem stahoval pravidelně po několik minulých dní, narůstala více do výšky než u předchozího kvašení. Co mě ale překvapilo byl zápach, který se začal v průběhu fermentace tvořit. Prošel jsem diskuze a našel několik podobných zážitků, tak budu doufat, že je to použitými kvasinkami v kombinaci s tímto koncentrátem.
17.11. změřena hustota - 4,5 dílku (1012), zápach se poměrně umírnil, hlavní kvašení pravděpodobně ustalo.
19.11. tak pivo asi stále lehce kvasí, protože hustota klesla na 3,5 dílku (1010)
21.11. hustota se ustálila, tak jsem pivo stočil do litrových PET lahví s přídavkem 2ks dropsu Mr.Sládka na lahev a uložil do komory (teplota 10-12°C).
5.12. uloženo do chladu (1-4°C) na dozrání.
23.12. ochutnávka - dnes jsem ochutnal první lahev tohoto piva a dá se říci, že výsledek je více než uspokojivý. Chuťově je poměrně plné, jen na mě dosti sladké. Pokud bych se používal tento koncentrát, rozhodně bych přichmelil. Pivo pěkně pění a pěna též dobře drží po dobu pití na sklenici.

Žádné komentáře:

Okomentovat