sobota 24. října 2009

Spodní kvašení


Tak je rozhodnuto. Dnes jsem objednal koncentrát VÚPS a kvasnice pro spodní kvašení. Zvolil jsem typ W-34/70, které jsou vhodné pro teplotu hlavního kvašení ideálně při 12°C což v mém chlaďáku není problém.


Jak už jsem psal dříve, pořídil jsem si starší mražák z Aukra. Na moje potřeby a s ohledem na prostorové možnosti naší komory jsem potřeboval co nejmenší. Nakonec se mi povedlo sehnat 85cm vysoký, bez vnitřních přepážek, tedy chlazení je obvodové nikoliv mezi policemi. Nechal jsem pouze spodní polici do které postavím fermentační nádobu. Do prostoru jsem umístil teplotní čidlo od termostatické zásuvky. Tu jsem pořídil od Conrada. Je u ní výhoda, že je možno ji použít jak v režimu topení, tak v režimu chlazení s přesností na 0,1 °C. Celkem mě to vyšlo na 2000 Kč, což bylo v porovnání s chlazením od Mistra Sládka levnější a i mnohoúčelnější. V období kdy nebude v chlaďáku fermentační nádoba mohu zde například odležet stočené pivo.

Také jsem předzásobený různými druhy chmele, takže bych rád provedl dochmelení vlastním chmelovarem. Postup a dávku musím ještě řádně nastudovat, ale nebudu to raději napoprvé moc přehánět, nejsem příznivcem příliš hořkých piv.

1 komentář:

  1. Zdravím, koukal jsem na tu termostatickou zásuvku s čidlem, je to super nápad. Bohužel nikde na netu ji nemůžu najít, ani u Conrada... Můžete se hodit nějaký odkaz na výrobek? Díky. Rosťa

    OdpovědětVymazat